Warunki świadczenia usług
Poniższe warunki zamówień dotyczą kontrahentów, z którymi nie zawarto odrębnych szczegółowych umów i określają warunki współpracy, płatności, dostawy i odpowiedzialności firmy Discolm Sp. z o.o., zarejestrowanej pod adresem Bydgoska 6, 30-056 Kraków, NIP: 6772456370 (zwany dalej Discolm, Firma, Firma Discolm, Usługodawca).
Warunki dostaw, umów i płatności
- Zamówienia na jakiekolwiek produkty i towary obowiązują wyłącznie po pisemnym potwierdzeniu ich przyjęcia do realizacji. Słowne ustalenia lub zapewnienia naszych pracowników co do warunków i zasad przyjęcia zlecenia do realizacji, są ważne tylko i wyłącznie po pisemnym potwierdzeniu przyjęcia zlecenia do realizacji (najczęściej drogą mailową)
- Wymagana jest przedpłata w wysokości 100% wartości zamówienia brutto. Przedpłata dokonywana jest na podstawie faktury VAT pro forma. Wpłata na konto jest równoznaczna z rozpoczęciem realizacji zlecenia.
- W przypadku zamówień na kwotę powyżej 100.000 zł brutto możliwe jest rozbicie płatności na poszczególne składowe i płatność w ratach.
- Kupujący dokonuje płatności na polski rachunek usługodawcy (Bank Millennium SA) w polskiej walucie (PLN), chyba że ustalono inaczej.
Warunki gwarancji i odpowiedzialności za produkty
- Discolm Sp. z o.o. nie oferuje gwarancji na zamówione produkty.
- Firma Discolm nie gwarantuje wysokiej jakości zamówionych produktów. Jakość produktów jest pojęciem względnym i zazwyczaj jest proporcjonalna do ceny zakupionych produktów.
- Usługodawca nie odpowiada za nieistotne rozbieżności kolorów na zdjęciach względem produktu w rzeczywistości. Kolor jest zależny od indywidualnych ustawień każdego monitora (przykład: ciemnoczarny adapter do zasilania okazał się być jaśniejszy, niż na zdjęciu).
- Discolm nie odpowiada za różnice pomiędzy zdjęciem, a faktycznym opakowaniem produktu.
- Usługodawca dokłada wszelkich starań, by opakowania zamówionych produktów były opatrzone znakami w języku polskim, angielskim lub innym, pisanym alfabetem łacińskim. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, usługodawca stara się, by opakowania nie miały żadnych znaków. W rzadkich przypadkach opakowania mogą nosić chińskie wzory.
- Usługodawca nie przewiduje możliwości zwrotu zamówionych produktów.
Warunki transportu i dostawy
- Firma Discolm oferuje trzy rodzaje transportów: morski, kolejowy i lotniczy.
- Czas dostawy przy uwzględnieniu powyższych metod dostawy wynosi zazwyczaj: 60 dni (transport morski), 35 dni (transport kolejowy) i 14 dni (transport lotniczy).
- Ostateczny czas dostawy wyszczególniony jest na fakturze VAT pro forma.
- Discolm nie odpowiada za opóźnienia wynikłe z przyczyn niezależnych od firmy, w szczególności takich jak: opóźnienia w produkcji zindywidualizowanego towaru przez producenta, rewizja towaru przez urzędy celne, opóźnienia w transporcie po stronie przewoźników, blokady gospodarki przez lokalny rząd, siły wyższe, kataklizmy, siły natury.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, by poinformować klienta o mających miejsce opóźnieniach.
- W przypadku, gdy opóźnienie w dostawie towaru jest rażące i spowodowane z winy usługodawcy, klient ma możliwość domagania się rabatu lub odstąpienia od umowy.
- W przypadku importu rzeczy zabronionych przez prawo polskie/unijne lub naruszających prawa własności marek (np. podróbki/falsyfikaty) ryzyko utraty towaru na rzecz urzędu celnego leży po stronie nabywcy. Na wezwanie firma Discolm może być zobligowana do wydania danych kontrahenta organom ścigania.
- Firma Discolm dostarcza towar do magazynu w Kutnie (Grunwaldzka 5A, 99-300 Kutno, Polska). Klient może odebrać towar osobiście po okazaniu dowodu osobistego lub innego dokumentu pozwalającego na identyfikację kontrahenta. Konieczne jest potwierdzenie odbioru towaru na odpowiednim dokumencie.
- Za miejsce spełnienia świadczenia w rozumienia kodeksu cywilnego uważa się magazyn Discolm w Kutnie (Grunwaldzka 5A, 99-300 Kutno, Polska).
- Discolm dostarcza towar również pod wskazany adres kupującego na terenie Polski lub Unii Europejskiej. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, odpowiednia adnotacja zawsze widnieje na fakturze VAT pro forma. Koszty ubezpieczenia i przesłania towaru ponosi kupujący.
- Firma Discolm dostarcza klientowi towar legalnie wprowadzony do obrotu na teren Polski oraz Unii Europejskiej.
Pozostałe warunki współpracy
- W rzadkim przypadku, gdy usługodawca nie będzie w stanie wywiązać się z realizacji zadania, wykona on niezwłoczny zwrot środków na polskie konto klienta.
- Usługodawca nie odpowiada za utracone korzyści klienta wynikłe z niemożności realizacji zamówienia przez usługodawcę.
- Firma nie odpowiada za dalsze niepowodzenia handlowe kontrahentów, w tym za zbyt wysokie zatowarowanie, brak popytu na produkty, nietrafione inwestycje.
- Discolm na towar wystawia polską fakturę VAT (faktura VAT pro forma, faktura zaliczkowa, *faktura końcowa). *Prawo nie nakłada obowiązku wystawiania faktury końcowej, jeśli faktura zaliczkowa opiewa na pełną kwotę zamówienia. Jeśli nie życzysz sobie faktury końcowej, poinformuj nas o tym.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.