E-commerce to bez wątpienia świetny biznes, pod warunkiem, że mamy pomysł i wiemy, co i jak działa. Często w tym środowisku przewija się pojęcie fulfilmentu. Co to dokładnie takiego? Mianowicie jest to rozwiązanie biznesowe, opierające się na przekazaniu obsługi logistycznej zamówień operatorowi z zewnątrz.
Fulfilment – co to?
Fulfillment to proces zarządzania zamówieniami i dostawą towarów klientom. Jest to całościowe podejście do obsługi logistycznej, obejmujące przyjmowanie zamówień, przechowywanie, kompletowanie, pakowanie i wysyłkę towarów. W skrócie, fulfillment to realizacja zamówień klientów, włączając w to wszystkie etapy od momentu przyjęcia zamówienia po dostawę produktu.
Dostawcy fulfillmentu, takie jak centra fulfillmentu, specjalizują się w obsłudze tych operacji logistycznych dla innych firm, zwłaszcza sklepów internetowych i sprzedawców e-commerce.Często dostawcy fulfillmentu oferują także inne usługi, takie jak obsługa zwrotów, reklamacji czy wsparcie dla klientów.
Korzyści wynikające z korzystania z usług fulfillmentu to m.in. zwiększenie efektywności operacyjnej, możliwość skalowania działalności w zależności od potrzeb, obniżenie kosztów logistycznych oraz skoncentrowanie się na głównej działalności firmy, zamiast angażować się w operacje fulfillmentu.
Komu polecany jest fulfilment?
Fulfilment poleca się sklepom i sprzedawcom internetowym. To ogromne ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy martwią się o proces magazynowania. Sprzedawca oddaje całość procesów logistycznych w ręce usługodawcy z zewnątrz.
Największe zalety fulfilmentu
Znamy już odpowiedź na pytanie fulfilment co to jest, więc przejdźmy dalej. Co należy do największych zalet tego systemu? Po pierwsze i najważniejsze jest to po prostu oszczędność czasu i pieniędzy. Prowadząc sklep internetowy z tą usługą, właściciel nie musi zatrudniać osób, które zajęłyby się całością procesów logistycznych. Poza tym możemy też wymienić następujące zalety tego modelu:
- nie musisz zajmować się podstawową obsługą sklepu
- wraz z rozwojem sklepu wynajmujesz tylko większą przestrzeń w magazynie
- magazyn fulfillmentowy ma zazwyczaj lepsze warunki handlowe z kurierami niż e-sklepy
- jedna opłata za kompleksową obsługę
- szybka wysyłka towarów (nawet tego samego dnia)
- technologie i urządzenia magazynowe udostępnia podmiot, oferujący fulfilment
- pełna kontrola nad realizacją zamówień
- działania można prowadzić wirtualnie z każdego miejsca na świecie – wystarczy sprzęt i dostęp do Internetu
- koszty są uzależnione od wielkości zamówionej przestrzeni w magazynie
Komu warto polecić fulfilment?
Bez wątpienia fulfilment to doskonałe rozwiązanie dla początkujących jak i zaawansowanych właścicieli sklepu internetowego. Jeżeli szukasz czegoś pomiędzy dropshippingiem a własnym magazynem, to opcja ta będzie dla ciebie idealna. Warto uzupełnić brakującą wiedzę, wejść w meandry co to jest fulfilment i być dobrze zorientowanym w tym temacie. Na początku wszystko może wydawać się bardziej skomplikowane niż własny magazyn, ale z czasem nie wyobrazisz sobie firmy bez tej usługi.
Warto obejrzeć również film, w którym wyjaśniamy sporo istotnych kwestii:
Zarówno przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski, jak i firmy trudniące się importem i eksportem z krajów zrzeszonych w UE lub niezrzeszonych powinny poważnie rozważyć fulfilment.
Dlaczego lepiej zdecydować się na fulfilment a nie opłacać własny magazyn
Magazyn często jest bardzo problematyczny z wielu względów. Wymaga wielu opłat, jak czynsz czy media i musi spełniać odpowiednie warunki. Dzięki fulfilmentowi nie musimy się o to martwić. Zaoszczędzony czas i pieniądze warto przeznaczyć na rozwój firmy. Możemy wówczas skupić się na tym, w czym jesteśmy dobrzy i co chcemy osiągnąć, prowadząc dany biznes.